Ciki a márka jelzés?
Nemrégiben azt kutatták Amerikában, hogy milyen viszony van a márkák és az azokat viselő emberek között. Eddig is sejtettük, hogy minnél nagyobb és feltünőbb egy márkajelzés, annál cikibb a viselője - ezt most szerencsére a vizsgálat is megerősítette! A kutatók négy csoportra osztották az embereket asszerint, hogy mennyire fontosak számukra a márkák. Íme az eredmények:
Arisztokraták: Olyan gazdag fogyasztók, akik nem akarják reklámozni, hogy mennyire sok pénzük van, ezért a márkás, ám minnél kisseb jelzésű, csak a szintén arisztokraták által felismerhető dizájnerdarabokat vásárolják.
Újgazdagok: Azok a jómódú fogyasztók, akiknek igényük van arra, hogy náluk szegényebbek előtt fitogtatják a státuszukat (rangjukat), ezért feltűnő márkajelzéssel ellátott darabokat vásárolnak.
Pozőrök: Nem éppen tehetős réteg, akik annak akarnak tűnni, de nem engedhetik meg maguknak a drága holmikat, ezért hamisítványokat vásárolnak hogy utánozzák a gazdagokat.
Nép: Ide tartoznak azok a vásárlók, akik nincsenek eleresztve anyagilag, és nem is foglalkoztatják őket a márkajelzések.